Ce este SEO

Bine ai venit! Cum ai ajuns aici? Probabil ai căutat cuvinte sau expresii despre cum funcționează optimizarea motorului de căutare (SEO) sau ceva legat de asta. Fie că ai folosit Google, Bing, Yahoo sau orice alt mijloc pentru a ateriza pe această pagină, nu putem decât să ne bucurăm că ești aici.

De asemenea, ținem neapărat să evidențiem ironia în căutarea ta și rezultatele pe care le-ai primit! Cu siguranță nu ai dat peste această pagină din întâmplare.

Trebuie să știi că motorul de căutare pe care l-ai folosit nu a ales din întâmplare această pagină și te-a trimis aici, sperând că va răspunde căutării tale referitoare la modul în care funcționează optimizarea motoarelor de căutare. De fapt, în spatele acestui rezultat, stă un algoritm foarte complex, folosit pentru a determina care dintre cele peste 21 de milioane de pagini care au legătură cu tema SEO ar fi cel mai potrivit pentru a ți-l prezenta, astfel ca tu să ai cel mai potrivit răspuns la întrebarea ta.

Motoarele de căutare știu că, dacă-ți oferă în mod constant rezultate relevante și de înaltă calitate pentru căutările tale, îți vor câștiga încrederea și, în mod ideal, vor deveni singurul motor de căutare pe care-l vei folosi mereu.

Deci ce este SEO și cum funcționează?

Să lăsăm deoparte formalitățile și să începem (să-ți răspundem la întrebare).

SEO vine de la ”search engine optimization”, ceea ce înseamnă optimizarea motoarelor de căutare, fiind o strategie de marketing digital care se ocupă cu vizibilitatea site-ului tău web în rezultatele căutării pe motoarele de căutare, cum ar fi Google. Odată ce înțelegi cum funcționează SEO, ai la îndemână diferite metode pe care le poți utiliza pentru a-ți crește vizibilitatea (sau îmbunătățirea clasării) în rezultatele căutării.

Aceste tactici SEO se pot grupa în două:

SEO on-page: toate strategiile SEO on-page au loc pe site-ul tău web (pe pagină).

SEO off-page: toate strategiile SEO off-page au loc în afara site-ului tău web.

Atât SEO on-page cât și off-page sunt menite să-ți facă site-ul mai prietenos și mai demn de încredere pentru utilizatori și motoarele de căutare, deopotrivă. Dacă crawlerele motoarelor de căutare observă cât de prietenos este site-ul tău pentru ele și pentru utilizatori, cresc și șansele site-ului la o clasare mai bună pentru diferite căutări.

De exemplu, să spunem că aveți două site-uri de internet: site-ul A și site-ul B.

Site-ul A nu are un design receptiv, ceea ce înseamnă că utilizatorii de pe tablete sau smartphone-uri vor avea dificultăți în navigarea și utilizarea site-ului. Pe de altă parte, cu site-ul B, care dispune de un design receptiv, utilizatorii de tablete, smartphone și desktop vor avea o mai bună experiență de utilizare.

În acest caz, decizia motoarelor de căutare despre care este site-ul mai prietenos este clară: site-ul A.

Totuși, modul în care funcționează motoarele de căutare este puțin mai complicat. În zilele noastre, motoarele de căutare folosesc mai mult de 200 de factori diferiți pentru a genera rezultatele căutării, ceea ce înseamnă că o mulțime de elemente diferite influențează clasarea site-ului tău în rezultatele căutării.

De ce este important SEO pentru motoarele de căutare?

De ce i-ar păsa unui motor de căutare dacă-l alegi pe el sau folosești un alt motor de căutare? La urma urmei, plătești pentru asta, nu? Ei bine, nu … dar cineva plătește! Așadar, răspunsul la această întrebare este că îi pasă deoarece își câștigă banii din publicitate.

Pagina care îți apare imediat după ce ai introdus căutarea unui termen se numește pagina cu rezultatele motorului de căutare (sau SERP de la search engine results page). SERP îți va prezenta ceea ce se numește „rezultate organice”, dar și „anunțuri cu plată pe clic” (sau PPC, pay per click). Rezultatele organice sunt influențate de SEO, în timp ce anunțurile PPC sunt plătite.

Nu poți plăti motoarele de căutare pentru a ocupa o poziție bună în pagina cu rezultatele organice.

În schimb, poți investi în reclame plătite pentru a apărea pe pagină, acesta fiind și modul în care motoarele de căutare își câștigă banii. Așadar, cu cât îți oferă rezultate mai bune, cu atât este mai probabil ca tu și alții să utilizați din nou acel motor de căutare. Cu cât este utilizat mai mult motorul de căutare, cu atât poate afișa mai multe reclame și poate câștiga mai mulți bani.

De ce să ne intereseze cum funcționează SEO?

Internetul ne-a adus într-adevăr lumea la picioare. De obicei, cu câteva clicuri putem accesa aproape orice informație pe care o căutăm. Când oamenii caută informații, servicii, produse și aproape orice altceva, ei intră online.

Amintește-ți și tu momentul în care te-ai gândit: „Ar trebui să caut cum funcționează în realitate optimizarea motoarelot de căutare”. Ai știut exact ce să faci: ai intrat pe Internet și ai introdus în motorul tău de căutare: „cum funcționează SEO”.

Ce ai facut mai departe?

Probabil că ai făcut clic pe unul dintre primele rezultate afișate. Dacă site-ul găsit nu ți-a îndeplinit așteptările, probabil ai făcut clic pe butonul Înapoi și ai derulat pagina în jos până ai găsit ceea ce căutai.

Dacă site-ul tău nu este optimizat corespunzător, atunci ai șanse să apari pe prima pagină de rezultate doar în cazul în care căutarea se face țintit pentru brandul tău – deși, în funcție de numele companiei tale, s-ar putea să nu fie cazul deloc.

Asta înseamnă că oamenii care nu știu că exiști, dar caută pe cineva ca tine, nu te vor găsi niciodată și nici tu nu vei avea niciodată șansa să le spui de ce ești mai bun decât concurența.

Ai ghicit: fără SEO, îndepărtezi potențialii clienți.

Vestea rea este că prin asta le ușurezi munca concurenților tăi, care folosesc SEO și probabil te adoră pentru faptul că nu te lupți cu ei în linia întâi.

Deci, crezi că ar trebui să te intereseze modul în care funcționează SEO? Cu siguranță că DA!

Cum funcționează SEO – explicația tehnică

Acum că știi de ce motoarele de căutare lucrează atât de mult pentru a-ți oferi rezultatele optime și de ce ar trebui să te intereseze SEO, putem vorbi despre modul în care funcționează SEO puțin mai detaliat.

Motoarele de căutare au păianjeni – nu genul înfricoșător, ci un robot automat, numit și bot.

Acești păianjeni citesc și adună diferite informații de pe site-ul tău și de pe paginile sale. Acest lucru le permite să decidă cu ușurință când să-i arate unui căutător o pagină de pe site-ul tău. Colectează informații despre viteza încărcării paginii, etichete de titlu (title), semnale sociale, linkuri interne, backlink-uri și așa mai departe.

Când sunt peste 200 de factori de clasificare utilizați de algoritmul Google, există o mulțime de detalii de luat în considerare și de acțiuni care pot fi întreprinse pentru a încerca să optimizăm un site web. Există factori de clasificare atât pe pagină (on-page), cât și în afara paginii (off-page), care determină cât de bine este optimizat site-ul tău și, prin urmare, cât de bine se clasează într-o căutare.

Factorii on-page sunt exact așa cum sună: informații direct de pe pagină. Acestea includ etichetele de titlu, conținutul, viteza de încărcare a site-ului, adresele URL ale paginii, descrierea ALT la imagini, linkuri interne și multe altele. Pe de altă parte, factorii off-page se bazează aproape în întregime pe linkuri de pe alte site-uri către site-ul tău.

Ceea ce este important de reținut este că acești roboți sunt programe automate de computer și nu persoane reale, ceea ce vine cu unele limitări.

Aceștia nu pot accesa un site web la fel ca tine sau ca mine, deoarece nu văd site-ul, ci se folosesc de crawlere ca să acceseze codul site-ului. Asta înseamnă că nu pot vedea imagini sau videoclipuri și nici nu sunt impresionați de design-uri strălucitoare sau materiale audio.

De fapt, nici măcar nu pot percepe un conținut la fel ca noi!

Ai aflat cum funcționează SEO, acum fă-l să funcționeze pentru tine!

Optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare nu este o sarcină greu de atins. Dacă nu prea ai abilități tehnice, s-ar putea să ți se pară dificil, dar poți oricând contacta un strateg web pentru ajutor, cum ar fi specialiștii în SEO de la Seolith.

Seolith este o agenție SEO care are în spate mai mulți ani de experiență în optimizarea site-urilor web ale clienților, pentru a le face mai atractive pentru motoarele de căutare. Indiferent dacă ești la început de drum în SEO sau vrei să-ți duci optimizarea la nivelul următor, la Seolith suntem dornici și dispuși să te ajutăm!

Contactează astăzi un expert SEO de la Seolith pentru a discuta despre modul în care îți putem optimiza site-ul web cu un plan SEO personalizat. Abia așteptăm să auzim de tine!